Alkohol – jak go zareklamować?

 

Alkohol jest jednym z bardziej kontrowersyjnych produktów, których reklamowanie może okazać się nie takie proste, jak mogłoby się wydawać. Jednak najsampierw należy zapoznać się z tym co można umieścić w takiej reklamie i jak powinna być dostosowana do szerszej publiczności w różnym wieku.

Charakterystyka reklam alkoholowych

Promocja alkoholiZanim zacznie się przygodę z promowaniem napojów alkoholowych, warto zdawać sobie sprawę z tego, że Polskie prawo posiada pewne ustawy, z których można się dowiedzieć wiele potrzebnych informacji, które zawierają w sobie najważniejsze kwestie. Przede wszystkim, promocja alkoholi nie może być skierowana do małoletnich. Jednak napoje te przeznaczone są wyłącznie dla dorosłych, więc dla takowych odbiorców powinny być skierowane. Ograniczenia, które również znajdują się w prawie dotyczą także umiejscowienia reklamy i konkretnego czasu emisji. Nie można jej prowadzić chociażby w telewizji, kinie i teatrze pomiędzy konkretnymi godzinami, z wyjątkiem reklamy prowadzonej przez danego organizatora danej imprezy. Tak samo, jak i w samej reklamie nie mogą brać udziały osoby nieletnie. Dlatego reklama ta wymaga staranności w tworzeniu przekazów, co nakłada na marketerów pewne ograniczenia i znacznie większą uwagę oraz skrupulatność przy realizacji. Dlatego niezwykle istotne jest, aby przed samą produkcją takiej reklamy wziąć pod uwagę wszystkie te czynniki i według nich stworzyć odpowiedni przekaz.

Reklamy w dzisiejszych czasach pełnią niesamowicie istotną funkcję, dlatego pełnią niezwykle istotną funkcję w kwestii promowania swoich produktów. Jednakże w kwestii alkoholu sprawa wygląda nieco bardziej skomplikowanie, jednak znając wszystkie procedury i z góry ustalone prawo, bez problemu będzie można stworzyć odpowiednią reklamę.